So rastline dober vir omega 3 maščobnih kislin ali ne?

Omega-3 maščobne kisline spadajo med esencialne kisline, kar pomeni, da jih moramo obvezno zaužiti s hrano, saj jih naše telo ni sposobno proizvesti samo. So nujno potrebne za normalno delovanje človeškega telesa, jih pa v telesu pogosto  primanjkuje.

Za kaj so pomembne omega-3?

Maščobne kisline so pomembne še posebej za možgane, oči, živčevje, za ustrezno ravnovesje vnetnih procesov v organizmu, za srce in ožilje, uravnavajo holesterol, na splošno izboljšujejo miselne sposobnosti.… Zelo pomembne so za nosečnice in doječe matere, kajti plod oz. otrok jih tako za optimalno rast in razvoj prejme preko matere.

Razne študije so dokazale glavni vpliv, ki ga imajo maščobne kisline omega-3 (DHA), na razvoj otroških možganov in na učne procese. Zato uživanje omega-3 lahko koristno vpliva tudi pri ADHD. Številne raziskave so pokazale, da je pomanjkanje in slaba kvaliteta cerebralnih fosfolipidov (ki so sestavljeni tudi iz maščobnih kislin omega-3) direktno povezano s simptomi ADHD. Večje je pomanjkanje omega-3, hujši so simptomi pri problematičnih otrocih, predvsem vedenjski.

Obstajata dve večji skupini omega 3 maščob

kratkoverižna omega 3 maščobna kislina, imenovana alfa-linolenska kislina (ALA)
dolgoverižni, večkrat nenasičeni maščobni kislini dokozaheksaenojska kislina (DHA) in eikozapentaenojska kislina (EPA).
EPA in DHA najdemo v živilih živalskega izvora  (ribe, jajca, meso živali proste reje …), so pa tudi v nekateri algah. ALA najdemo v živilih rastlinskega izvora (laneno seme, konopljino seme …).

Glavna razlika med njimi je predvsem v izkoristku v človeškem telesu. EPA in DHA lahko naše telo takoj izkoristi, medtem ko mora ALA predhodno razgraditi na EPA in DHA, da jo lahko učinkovito uporabi, a ta pretvorba je v telesu pogosto otežena in je zato izkoristek običajno nizek.

Največ koristi za telo izhaja iz DHA:

Funkcija

EPA

DHA

Preventiva pred cerebrovaskularnimi boleznimi

DA

DA

Diabetes

DA

DA

Prenatalni in postanaltni razvoj otrok

NE

DA

Centralni živči sistem in očesna mrežnica

NE

DA

AlgOmega3 učinkovit rastlinski vir omega-3

Dolgo je veljalo prepričanje, da so morske ribe in nekateri rakci najbogatejši vir omega-3. Najnovejše dognanje pa je, da so glavni prvotni vir omega-3 modrozelene alge v planktonu in samo zato, ker se ribe in rakci z njim hanijo, so (bile) pomemben  vir omega-3. Dandanes je 70-80% rib gojenih in se hranijo z vsem drugim, kot z modrozeleno algo. Ribe zato pogosto omega-3 maščobnih kislin sploh nimajo več. Ribe in rakci sami torej ne proizvajajo omeg-3, temveč se le hranijo z algami, zato se omega-3 kopičijo v njih. V ribah pa se kopičijo tudi težke kovine in pesticidi. Zato je toliko bolje, da zaužijemo omega-3 maščobne kisline neposredno iz alg in ne posredno iz rib in rakcev.

AlgOmega®3 je prehransko dopolnilo z omega-3 maščobnimi kislinami DHA pridobljenih iz mikroalg in Klamina®, izvlečka iz klamatskih alg. AlgOmega3 so torej dolgoverižne omega3 rastlinskega izvora. To lahko obrazložimo tudi z dejstvom, da so klamatske alge predniki rastlin in živali, ker pripadajo tako imenovanemu rodu cianobakterij. Zaradi samega izvora vsebujejo snovi, ki jih praviloma najdemo samo pri živalih (Vitamin B12, nekatere maščobne kisline in podobno).

Klamatska alga je odličen vir omega-3 in omega-6 maščobnih kislin. Hladne zime vzpodbudijo klamatske alge, da ‘proizvajajo’ te izredno pomembne maščobne kisline. So eden tistih virov rastlinske hrane, ki je najbolj bogat z maščobnimi kislinami omega-3 in omega-6  v pravem razmerju.

V naši prehrani naj bi bilo razmerje med maščobnimi kislinami omega 3 in omega 6 2:1 oz. 3 : 1, realnost pa je žal drugačna, saj raziskave kažejo, da se je to razmerje povzpelo na 20 : 1 v korist maščobnim kislinam omega 6, zaradi katerih v našem telesu prihaja do vnetij. Omega 3 namreč delujejo protivnetno, preveč omega 6 pa v telesu povzroča vnetna stanja.

Odgovor na vprašanje Ali so rastline dober vir omega 3 maščobnih kislin…

Zaključimo lahko torej, da obstaja učinkovit rastlinski vir Omega 3 DHA v prehranskem dopolnilu AlgOmega3 ( z razliko od ostalih rastlinskih virov; laneno seme, konopljino olje, oreščki in podobno). S priporočenim dnevnim odmerkom AlgOmega3 prejmete 262,5mg DHA, kar zadosti dnevni priporočeni dozi po omega-3. Odlična alternativa za ribje olje tudi za vegetarijance.

Preizkušeno! Deluje! Poizkusite izdelek tudi vi. Več info ali naročilo.